what happend..?(om de e så man stavar det)

jaa, emmi har precis kommit hem från turkiet:) de e kul, synd att jag e hos mamma:/ jag har vart lite me bella, varit och badat o så, och i förrgår(elr förrförrgår..? troligtvis förrgår, för de e söndag nu.., väl) drog ridningen igång..! YAAAAAAY!!!!!!!
så när jag kom te stallat stog det att jag skulle ha Daytona, som jag aldrig hade ridit förut, och vi skulle rida ut:O men det gick bra:) hon sprang in lite i gitano som va framför, nickade så våldsamt med huvudet så hennes(elr hans, kollar inte så noga, troligtvis hon) saliv skvätte på mej, mums, och när vi galopperade på en stig tvärstannade sophie(sofie..?) framför en vattenpöl, men jag fick inte stopp på day, så jag mosade gitanos rumpa med mitt knä och galoppade förbi queen och sophie, sen stannade hon, men restan av vägen gick det bra:) så fick jag reda på att blondie har en juvertumör:( hon ska opereras om den inte har spridit sej, annars vet jag inte vad som ska hända, stackarn:( hon fyller tio år idag!!! grattis!! och om ett tag kommer våran f.d nordsvenska valack(mamma sålde honom när hon  fick cancer) tjugo!!! my good, alla blir så gamla nu:( och på onsdag börjar skolan:( vet inte om det ska bli kul  elr inte... med betyg o allt:/ jaja, vi får väl s e hur det kmr gå
avslutar rapporten med en kram till alla mina älskade djur//ellen:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0